نظر سنجی
ثبت نظر

اوقات شرعی

اذان صبح 04:47:51
طلوع خورشید 06:11:12
اذان ظهر 12:42:14
غروب خورشید 19:12:52
اذان مغرب 19:29:14
زمان انتشار :
یکشنبه 20 اسفند 1396
شماره خبر :
96127

کانون های مساجد، پرچمدار مجموعه های مردمی/ کار فرهنگی باید منجر به تغییر رفتار شود

کانون های مساجد، پرچمدار مجموعه های مردمی/ کار فرهنگی باید منجر به تغییر رفتار شود

فعال فضای مجازی با تأکید بر کار اثرگذار در فضای مجازی و اشاره به ظرفیت کانون های مساجد در این زمینه، تصریح کرد: کار فرهنگی باید منجر به تربیت و تغییر رفتار شود.

رحمان جلالی جواران، مسئول سازمان فضای مجازی سراج دفتر استان کرمان، عصر امروز(14 اسفند)در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سخنانی با اشاره به اینکه در سنگرهای جنگ نرم نباید خواب بود؛ سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر اینترنت ملی را مورد تأکید قرار داد و شاخص های این نوع اینترنت را ارزان بودن، سالم، سریع و امن عنوان کرد.

 وی فضای مجازی{با شکل کنونی} را قتلگاه جوانان و نوجوانان دانست و این امر را ناشی از سوء مدیریت دانست و گفت: در فضای مجازی باید اثرگذار و نه اثرپذیر، باشید.

جلالی با بیان اینکه ما امروز بیشتر به جای کار فرهنگی، خدمات فرهنگی ارائه می دهیم؛ اظهار داشت: کار فرهنگی باید منجر به تربیت و تغییر رفتار شود و امروز در فضای مجازی نیازمند تربیت جنسی، رسانه ای و تشکیلاتی هستیم و در همین راستا اگر بانوان برای دختری، همسری و مادری تربیت نشوند کلاه مان پس معرکه است؛ باور کنید تربیت جنسی امروز یک معظل شده و باید به آن ورود کرد.

وی ادامه داد: آقا فرمودند «کانون های مساجد را فراموش نکنید» رهبری امید به مجموعه های مردمی دارند و امروز کانون های مساجد، پرچمدار این مجموعه ها هستند.

 این فعال فضای مجازی با تأکید بر اینکه مسجد، مدرسه و دانشگاه را دریابیم؛ خاطرنشان کرد: البته هیچ چیز به اندازه منبر هنوز کارکرد ندارد؛ رسانه یعنی منبر؛ هیچ چیز منبر نمی شود.

 وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی باید عالمانه، مبتکرانه و تشکیلاتی باشد؛ افزود: ظرفیت فضای مجازی را دریابید و گام اول، نگاه واقع بینانه به این فضا است؛ آنان که می گویند فضای مجازی را ببندیم یا کسانی که می گویند این فضا را رها کنیم معلوم است فرمایشات مقام معظم رهبری را خوب نفهمیدند.

 جلالی خاطرنشان کرد: در اینستاگرام باید فقط سبک زندگی را گفت؛ توئیتر فضای جنگیدن و فیس بوک، گفتمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان،